Fredagsärenden.

 Gårdagens goda fika.
 
Idag har jag varit och träffat Sofia,  vi tog en sväng till Palais des Expositions som har en mässa för eftergymnasiala utbildningar varje år. Som en del av er kanske vet så kommer jag byta utbildning i höst då jag inte är jättenöjd med den jag valde i höstas (communication et informatique). Det var otroligt många skolor och utbildningar representerade, men en hel del privata. Klart att en del utbildningar såg intressanta ut men då var det ju 50 000 i terminsavgift också... Så nja, så värst mycket klokare blev jag inte. 
 
Klockan två hade jag en träff angående ett jobb, som däremot var lite sämre än jag förväntat mig. Så det kommer jag förmodligen tacka nej till. Men jag fick en del nya kontakter som kan vara värdefulla i framtiden, bland annat ett svenskt par som äger en restaurang i gamla stan och verkade jättetrevliga.
 
Nu sitter jag och väntar på att Seb slutar. Kanske ska gå och handla lite middagsmat innan dess om jag orkar. Häromdagen vaknade jag upp till att tv-kontrollen låg i en stor tekopp full med te i så den är sedan dess stendöd. Alltså har vi bara en kanal vi kan kolla på just nu (genom att dra ur och sätta i kontakten), nämligen den vi hade på sist innan vi stängde av tv:n... en sån där riktigt tjatig kanal som visar samma program tjugo gånger om dagen och massa löjligt B-kändisskvaller. Nu blev jag galen på det, så sitter här i tystnaden istället. Får ta och se något på svtplay ikväll istället!
 
Hoppas ni alla har en mysig fredag!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vad tänker du att du vill rikta in studierna på till hösten, fortfarande samma sak men på en ny skola eller någonting helg nytt?
Lycka till!

Svar: Jaa, du! Jag är intresserad av språk så det skulle väl vara något sånt. Men det känns ju som att jag måste tänka lite mer konkret än så... Jag har så himla svårt att bestämma mig när det gäller studier. Sen vet jag inte om jag ska påbörja en utbildning i Sverige istället! Men frågan är om det inte är bättre att läsa en utbildning här om jag förmodligen kommer bo bär i framtiden. För det känns ju som att utbildningarna här borde vara mer anpassade till deras arbetsmarknad. Hmm, ja det är inte lätt.
Tack i alla fall! :)
Karin

2013-01-21 @ 15:37:53
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0