Jag överlevde!

Men det var knappt! Är alldeles slut i huvudet efter den här dagen. Den har varit lång! Jag gick upp vid 8-tiden imorse för att ha god tid på mig. Åkte jag in till stan och köpte en lunchmacka på Monoprix varefter jag mötte upp Malin (tjejen jag skrev om i förra inlägget). Hon visade sig vara jättetrevlig! Vi irrade omkring i skolan ett bra tag men hittade till slut våra klassrum. Sedan hade vi drygt en timme kvar innan vi började så vi satt mest och hängde.
 
Min första föreläsning hette Histoire des médias, alltså mediehistoria. Ett tag när jag satt i stolen där omringad av en massa franska ungdomar så undrade jag lite vad jag gett mig in i... Men det ska väl ge med sig. Jag förstod det mesta ändå, med en del svårigeter. Den andra föreläsningen var dock värre... massa flummigt snack om kunskapen om kommunikation och information. Men ja, jag antecknade så gott jag kunde. Vi får hoppas att allt blir klarare snart.
 
Det värsta var egentligen att vi var så sjukt många i salen (typ 70-80) och att det var så otroligt dålig luft därinne. Kunde knappt andas och fick ont i huvudet.
 
Nåväl. Första dagen är i alla fall avklarad! Nu kan det bara gå bättre, eller hur?

Kommentarer
Postat av: mormor

Det är klart att det blir bättre! Alltid värst i början. Skall bli spännande att följa fortsättningen. Är säker på att du kommer att lyckas. Puss o kram.

2012-09-25 @ 07:10:14
Postat av: Maria

Är det något program du pluggar? Modigt i alla fall!

Svar: Ja, läser "Sciences de l'information et de la communication" alltså typ kommunikation :) Hehe ja, det är en liten utmaning!
Karin

2012-09-25 @ 14:27:02
URL: http://marou.blogg.se
Postat av: annelie berg

Gud vilken spännande utmaning du har gett dej in på, verkligen inspirerande! :))

2012-09-30 @ 16:40:06
URL: http://recently.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0