Vädret.

 
Alltså jag älskar hösten och allt vad de innebär, speciellt när den är så mild och skön som den är här nere. Men jag blir galen på att aldrig veta vad jag ska ha på mig på morgonen. Klär man sig efter morgonens svala temperaturer så svettas man som en gris senare på dagen när solen kommer fram och temperaturen stiger upp mot 25 grader. Men jag känner att jag börjar bli lite trött på mina urblekta sandaler nu och alla mina tråkiga sommarkläder som jag använt ett bra antal månader.
 
Det är lite av ett mysterium det här. Sandaler eller stövlar? Jag har haft både och den här veckan. Sådant mellan-väder är det verkligen den här tiden på året. I måndags hade jag boots, jeans, kofta och sjal. Igår hade jag sandaler och t-shirt. Det är lite kul när man går på stan dock och ser årstidsförvirringen som råder. En del går klädda i pälsklädda vinterstövlar och halsdukar, en del har fortfarande flip flops och sommarklänning (läs: turister).
 
Nåväl. Jag vet att för er hemma i Sverige som sitter i busskurerna i era gigantiska halsdukar med vinden vinande i öronen så är det här riktiga lyxproblem. Jag ska försöka att inte klaga, jag lovar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0