Mystorsdag

 
Idag efter plugget träffade jag Caroline, en jättetrevlig svensk tjej som jag jobbade tillsammans med i somras. Hon har precis som jag hittat en fransman här, fast hon pluggar just nu i Sverige så hon åker hit lite då och då under terminen. Tydligen ska vi även hem till Sverige samma dag vid jul, den 20 december. Lite kul sammanträffande! Tyvärr ska vi till olika flygplatser.
 
Vi hade en jättemysig eftermiddag med julklappsspaning, fika på Fnac och lite shopping! Jag köpte nämligen lite juldekoration på 2-eurosbutiken. Hehe. Lite glittriga kottar och sånt, får se vad man kan hitta på med det.
 
Julmarknaden är ju i full gång att monteras ihop nu och jag längtar att få gå dit och dricka varm choklad och äta churros!

Kommentarer
Postat av: Christine&Paris

Kul! Roligt att det bor fler svenskar där nere. Förstår att det är tufft ibland, men det kan ju ha att göra med att Paris är en så stor stad. Det bor så mycket andra här som är i min situation! Jag kan tänka mig att många där nere bara är där tillfälligt, för att plugga eller säsongsjobba. Så är det ju här med men många flyttar hit och stannar i alla fall några år :)

2012-11-29 @ 20:47:34
URL: http://christineiparis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0