Städdag.

Idag är det städdag med stort S som gäller! Vi har båda två verkligen totalignorerat allt som behövts göras de senaste dagarna och nu är lägenheten i stort behov av rengöring och städning. Jag menar verkligen STORT behov. 

När ska man förresten lära sig att göra sådant varje dag istället för att storstäda när det hamnat dammråttor i hörnen och ett berg av disk i köket? Det blir alltid så hos oss att vi/jag storstädar någon gång i veckan och resten av dagarna struntar man i det. Då tänker man liksom att "ahh, vad skönt! nu slipper jag göra det på ett tag." Vilket betyder att det hinner bli så himla ofräscht under de dagarna man inte städar.

Det är ju inte så att det ligger massa kläder och sånt framme, utan på ytan ser det liksom okej ut, men egentligen är det jättedammigt och garderoben är full till bristningsgränsen bara för att man slängt in ett ton klädesplagg i sista minuten, för att det ska se ut som att det är städat. Går man dessutom in i köket märker man nästan alltid ett berg av disk (trots att vi nu har diskmaskin, hur kan det stämma?)

Slutsats av detta: Jag måste börja städa oftare! (och min pojkvän måste börja hjälpa till mer!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0