SNÖ!



Det är snö och regnoväder på rivieran! Alla bussar och spårvagnar är tydligen inställda och många skolor är till och med stängda (till alla barns stora lycka). Ja, ni fattar vilken panik som råder här just nu!

Än så länge spöregnar det bara just där vi bor men det är tillräckligt för att jag ska vilja stanna inne under en varm filt. Älsklingen jobbar förmodligen inte imorgon heller pga ovädret. Så imorgon blir en officiell mys-dag!

Och jag är samtidigt glad över att detta väder kom nu och inte nästa vecka när jag får besök!


Kommentarer
Postat av: annelie berg

Härlig med en mysdag med gott samvete! Att det inte finns någonting man kan göra åt situationen lixom :)

2012-01-31 @ 16:52:39
URL: http://recently.se
Postat av: mormor

Snöväder på rivieran har ni väl inte varje år. iaf har väl inte du varit med om där. Här hemma har vi haft en underbar gnistrande och solig vinterdag med 10 minus i morse, men solen värmer redan så det blev bara ca 3-4 grader mitt på dagen här i Märsta. <3

2012-01-31 @ 17:00:59
Postat av: daniela

åh nej.. men enligt väderleksrapporten ska solen skina igen på fredag :) som tur

2012-01-31 @ 19:25:31
URL: http://ddanielas.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej :) Jag heter Malin och hittade din blogg på resedagboken, någon som hade länkat. Jag var i Nice i höstas och pluggade franska på France Langue och funderar nu på att åka tillbaka och plugga någon månad till och leta jobb inför sommaren. Tänkte höra om jag kan fråga dig lite, om du har koll på läget på rivieran. Tror du det finns chans att få jobb även om man inte är flytande i franska (jag är nivå A2+, snart B1, du kan säkert nivåerna). Tänkte framför allt på restaurang/café/turism inför sommaren. Och om det brukar finnas mycket jobb inför turist-säsongen? Om du har tid och lust och vet något är jag väldigt tacksam :) Ha det bra!

2012-02-01 @ 12:08:23
Postat av: sarah - finlandssvensk

haha men gud =) men coolt att ni också får lite snö där.. lite mer rättvist så.. hehehe ;)

2012-02-01 @ 17:43:05
URL: http://moisarah.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Minns vilket kaos det blev i Paris förra vintern då snön föll, kan bara föreställa mig hur det måste tas emot i SÖDRA delarna av landet! Tur att du är van i alla fall ;)

Kram

2012-02-02 @ 15:42:54
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Mia

Hahaha, tänk om vi också fått vara lediga varje gång det snöar. Vi hade ju sammanlagt kunnat vara lediga i några år liksom. :)

2012-02-07 @ 11:05:37
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0