Januari.


Från våren 2010


St Jean Cap Ferrat, våren 2010

Jag vet inte vad det är med januari det här året, vanligtvis tycker jag att januari brukar vara en rätt tråkig, lång och händelselös månad. Men den senaste veckan har jag känt mig på så obeskrivligt bra humör och liksom lätt som en fjäder! Det är ljusare ute och vädret har varit riktigt vårlikt den senaste veckan. Vet inte riktigt vad det är, det måste vara fågelkvittret som gör mig på bra humör.

Känns nästan som att våren redan är på ingång. Fast det vet jag ju att den inte är, riktigt ännu. Men inte långt borta i alla fall. Det FINNS inget som slår våren på rivieran. Det är så otroligt vackert här då. Man kan börja klä av sig koftor och jackor och leta sig fram mot stranden. Lägga sig längs "muren" vid stranden (ni som varit i Nice vet vad jag menar), rikta sitt soldyrkande ansikte mot solen och bara njuuuuuta av solens strålar. Genast glömmer man alla livets bekymmer! Det är livskvalitet det. 


Kommentarer
Postat av: mormor

Låter härligt. Fast här hemma är det också vackert idag. Solen skiner vitt på marken (vi fick lite snö inatt), bara 3-4 minusgrader. Synd bara att både Börje och jag är så förkylda att vi bör hålla oss mestadels lugna. Fast en liten promenad blir det. <3

2012-01-10 @ 11:24:45
Postat av: daniela

låter så härligt, väntar så mycket på att åka dit!

2012-01-12 @ 15:19:19
URL: http://ddanielas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0