Halv åtta hos mig

Jag har drabbats av en riktig täppt-näsa-rinnande-ögon-förkylning. Folk trodde väl att jag satt och grät på bussen idag när tårarna bara rann, haha. Har haft lite sådär ont i huvude/bihålorna också som man lätt får när man är förkyld. Nu när jag kom hem tog jag dock en TREO och hittade nässpray i en låda. Det var dagens bästa beslut, känner mig som en ny person! Att jag inte tog med den här lilla mirakelflaskan i väskan.

Idag ska jag och S ha en liten Halv åtta hos mig-kväll (lite kul förresten att klockan är just halv åtta nu när jag skriver det här), efter en liten överenskommelse! Un dîner presque parfait som programmet heter på franska. Detta betyder alltså att S ska förbereda förrätt, varmrätt och efterrätt och jag ska sätta poäng på kvällen efteråt. Jag ska till och med klä upp mig lite och sen knacka på dörren, på min egen lägenhet. Haha. Vi får se vad min kära pojkvän kokar ihop! Om jag säger såhär, hans ambition är större än hans talang i köket. Men nu ska vi inte dra några förhastade slutsatser, jag kan ju bli riktigt överraskad!

På söndag är det min tur, och jag har redan börjat spana på vad jag ska göra. Det här ska jag ta hem har jag bestämt! Tänkte göra en riktigt svensk middag med typ löjromstoast/skagentoast till förrätt.

Men nu behöver jag lite förslag - vad ska jag göra för varmrätt och efterrätt? Något gott och svenskt, inte jättekomplicerat. Gör i och för sig inget om det inte är svenskt (man kan ju alltid låtsats som att det är det...).

Så vad säger ni?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad roligt! Ska fundera på varmrätt. Själv ska jag göra chili med starka korvar, köttfärs och så riven cheddarost, oliver och tortilla chips till. Gott bröd att doppa till. Det är löjligt enkelt att göra, i stort sett bara att röra ihop. Säg till om du vill ha receptet.

Puss

2012-01-14 @ 12:51:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0