God morgon!



Idag börjar min kurs och jag tänkte först ta en liten promenad/joggingtur och sedan sätta mig och ta tag i materialet som ligger ute på nätet.

Vaknade sent idag för vi var nämligen ute igår... Gaykväll på en klubb på promenaden. Haha, sjukt bra stämning! Var helt slut i fötterna efteråt, vi dansade flera timmar. Var med på en mingelbild också så ska leta upp den sen när det kommer upp på sidan. Stackars Seb dock som bara sov 3 timmar i natt... jag vet någon som kommer däcka i sängen efter middagen!


Kommentarer
Postat av: pessys

sv: jo samma här hihi! :D Händer imorgon då? kram!

2012-01-16 @ 18:41:52
URL: http://pessys.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! Blir jätteavundsjuk på dig som bor på rivieran! Älskar Frankrike och skulle jättegärna vilja flytta dit och eventuellt plugga där. Jag undrar om du kunde flytande franska när du flyttade till frankrike? Eller var det mer en grundläggande franska? Är utbildningarna på universitetet i Nice på engelska? Tacksam för svar :)

2012-01-17 @ 00:54:06
Postat av: Karin

Amanda: Oj, skrev nyss ett svar som inte verkar kommit fram. Hur som helst så tycker jag du ska go for it! Och jag kunde absolut inte flytande franska när jag kom hit. Några lätta fraser och sådär, men vågade knappt prata. Man kommer in snabbt i språket! Men det kan vara bra att kunna lite grammatik innan.



Det finns ju även många språkkurser här och så kan man även jobba som au pair för att lära sig språket. Ett tips är även Mälardalens Högskola som har en franskakurs på grundnivå, som är på distans i Nice. De ordnar boende och så. Men kursen är rätt populär vad jag förstått.



På universitetet är allt i regel på franska, men det finns säkert typ international business och sånt som är på engelska. Har för mig att en kompis till mig läser en kurs på engelska så det går nog att hitta.



Vill du fråga något mer så är min mail [email protected]



Ha det bra! :)

2012-01-17 @ 22:36:56
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack så mycket för tipsen! Distanskursen ska jag absolut kolla upp mer om då jag älskar Nice, har varit där varje år sen jag var fem ;) Detsamma :)

2012-01-18 @ 00:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0