Choklad, choklad, choklad.

 
Träffade Caroline idag i Cap 3000 för lite julklappsletande. På bussen dit satte sig fyra killar bredvid mig. "Vad vackra ögon du har. Wow. Är det linser?" "Eh, tack... nej." Jag vet aldrig hur jag ska bete mig i dessa situationer. Är man för trevlig så tror de ju att de är fritt fram men är man otrevlig så tar de illa upp! Så till slut fick jag fram "ursäkta, men jag är upptagen..." och tittar ut genom fönstret. Haha, jo jag måste sett riktigt upptagen ut. "Du lyssnar på musik eller?" Och sen var konversationen slut. Ja, de fattade att jag inte var sugen på att prata i alla fall. Men vad ska man säga? Det bästa är kanske att låtsats som att jag inte pratar franska, som jag gjorde i början...
 
Nåväl. Väl inne så gick jag och Caroline bland annat förbi denna underbara, nyöppnade chokladbutik. Herregud, Cap 3000 börjar likna ett matmecka. Lafayette Gourmet, Starbucks, ett yoghurtglass-ställe, Jeff de Bruges, Amorino, LAC, Paul, och ett gäng andra finare lunchställen med goda mackor och bakverk.
 
Det är en bedrift i sig att jag gick därifrån med bara en lunchmacka i magen... Lafayette Gourmet är verkligen ett paradis för de som är matintresserade. Utbudet av julchokladaskar och olika sorters julgodis den här tiden på året är verkligen enormt!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Ja det är lite svårt det där när killarna pratar med en. Men eftersom du är blond och har blåa ögon så kommer det fortsätta så länge du bor här, för mig gå det inte en enda dag utan att någon säger "hej", "vad vacker du är" eller "vad fina ögon du har". När jag går mellan jobbet och parkeringen så brukar jag mest gå riktigt snabbt och titta ner i marken. Annars så brukar jag mest ge ett uppskattande leende och sen fortsätta med det jag gör eller skynda iväg. Jag är ju faktiskt gift så när dom säger Mademoiselle till mig så brukar jag säga "C'est Madame" och då slutar de tvärt! =) Att låtsas att man inte pratar franska fungerar inte längre för man reagerar på ett annat sätt på vad de säger än vad man skulle ha gjort om man inte pratade franska.

Åh, Starbucks på Cap3000! Får nog ta en tur dit snart, efter jul när rean börjar blir det nog.

2012-12-10 @ 09:36:40
URL: http://detljuvaliveteller.blogspot.fr/
Postat av: Anna-Lena

Oj, det lät lite pretentiöst, men jag får mest kommentarer för att jag är blond och blåögd vilket ju är lite ovanligare här än t.ex i Sverige och därför tycker dom att det är lite exotiskt. Det är inte för att "jag är så himla snygg" som jag får kommentarer =)

Svar: Asch, jag forstod vad du menade! ;) jo, det ar nagot man far vanja sig vid nar man bor har. Det dar med att ga snabbt kanner jag igen! har faktiskt tankt pa det att jag medvetet undviker ogonkontakt oftare har, man blir ju arligt talat lite trott pa att se "exotisk" ut ibland.
Men det ar ju en bra konversations-stopper annars, att vara gift ;)

Ja, det ar en valdigt liten starbucks men det kanns anda lite kul att den hittar sig hit!
Karin

2012-12-10 @ 11:14:13
URL: http://detljuvaliveteller.blogspot.fr/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0