En Suède!

 
Ja, nu är jag i Sverige helt plötsligt! I ett betydligt svalare, men minst lika behagligt klimat. Jag njuter till fullo.
 
Idag har jag varit med päronen på Bullandö Glassfabrik ute på Värmdö som gör underbart goda glassar och lunchmackor. Tog en smarrig glass med smak av hasselnöt och choklad (vem hade kunnat ana?). Sedan satt i ett par timmar i solen längs husväggen och bara njöt av lugnet och av att titta på folk. Så mysigt!

Nu tänkte jag bre ut mig i soffan och kolla på handbollsmatchen som precis började. Kom igen nu, Sverige! Äntligen dags att sätta den blågula flaggan på kartan i detta OS?

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är ändå skönt att Frankrike och Sverige inte ligger så långt ifrån varandra. Du kan ändå åka hem då och då. Fast jag tänker att när det är säsong lär biljetterna var tröttsamt dyra?

Håller med dig om din kommentar. Machokulturen lever och frodas men du får tänka att du gör en insats med att bara vara dig själv. Genom att du visar att sådant inte funkar på oss, att vi inte pratar så kommer det smitta av sig. I längden.
Sen får vi inte glömma individer när vi pratar statistik. Naturligtvis gäller det inte alla och varje enskild människa är ju unik och behöver inte alls vara "typisk fransk eller svensk" osv. Jag tror du kommer hitta jättemånga fina fransyskor till vänner nu när du börjar plugga. Det är bara ett fenomen jag sett och det är inget konstigt eller unikt för södra Frankrike. Alla länder där kvinnor fortfarande är beroende av sina män har det så. Det jag menar är att Frankrike gärna vill tro att de kommit längre men brudarna fick inte rösträtt förrän efter andra världskriget och som du sa, männen får vara nyhetsankare och kvinnorna väderflickor. Urk.
Vad ska du plugga förresten?

2012-08-11 @ 10:45:41
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0