La nature.






Bilderna är från ett Sverigebesök i maj för två år sedan. Hoppas man har lika tur med vädret den här gången!

Det jag kommit på att jag saknar mest med Sverige är utan tvekan naturen och lugnet. Jag inser verkligen hur bortskämd jag har varit som bott så naturnära och med skog och hav runt knuten. 

Jag känner ofta av ett behov att ta långpromenad och rensa tankarna lite, vara för mig själv. Men sen slår det mig att det inte alls är samma sak när jag går utanför lägenheten här, för jag kan inte gå någonstans utan att stöta på folk eller bilar. Det är ju rätt självklart eftersom vi bor i ett bostadsområde med lägenheter och residens överallt. Men jag har verkligen kommit på att jag saknar naturen och lugnet som det inger att kunna gå på en stig i en skog, helt själv med lite musik i öronen och en hund i andra änden av kopplet. Eller bara helt själv. Det är verkligen meditativt!

Jag skulle göra vad som helst just nu för en lång, tyst promenad längs med vattnet och bland tallar och björkar. Känna den där doften av träd, hav och jord! Och att på sin höjd stöta på ett par ansikten på promenaden, inte massor av powerwalkande människor och bilar och högljudda lastbilar vid sidan av.

Jag kommer utan tvekan vilja bo mer naturnära när jag får familj! Kunna gå ut i morgonrocken och hämta posten, medans det är helt tyst utomhus och bara fåglarna som kvittrar. Sitta ute och sola på balkongen i lugn och ro utan att höra grannarnas musik eller slammer i köket i lägenheten bredvid. Det är verkligen lyx.

Därför ska det bli extra skönt att komma hem om två veckor, jag ska njuta så mycket jag kan av naturen och skogen!

Kommentarer
Postat av: Linn

Sv; Absolut. Men man kan nog njuta ibland även om man har den kroppen :) beror på hur mycket man är villig att träna :)

2012-04-19 @ 08:11:03
URL: http://linnlowes.com
Postat av: Marie

Nu är det klart.. 4 veckor i Marseille! :) Och en hel del svängar till Nice såklart.. :)

2012-04-19 @ 19:42:41
URL: http://marieguld.blogg.se/
Postat av: Karin

Naturen är underbar!

2012-04-22 @ 06:08:36
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0