skum dag.

Idag skulle jag kunnat tro att det är något skrivet i pannan på mig. Den ena märkliga händelsen efter den andra. Lite som att någon vill säga mig något...

Märklig händelse 1. Det är en kund på jobbet, polis i 45-årsåldern som jag brukar prata med lite när han kommer och köper mat. Lite sådär kallprat i kassan "ja hej, ja men vad trevligt, var kommer du ifrån?" och frågor om Sverige osv. En trevlig poliskarl helt enkelt. Idag däremot fick jag en helt ny bild av honom. Han börjar med att fråga hur det står till den "den söta svenskan" och efter lite prat frågar han vad jag heter. Inget konstigt än så länge, han är helt enkelt social tänker jag. Jag svarar så snällt och är trevlig tillbaka (normalt betéende). Sen innan han går stannar han till vid kassan och kommer med ett "Om du har lust kan vi kanske ta ett glas någon kväll". Ehh... VA? 45 år och poliskonstapel och bjuder ut en 22-åring som skulle kunna vara hans dotter... Nej, det ger mig snarare äckelkänslor än något annat...  

Märkligt händelse 2. Jag har fått dricks två gånger idag. På Subway. Seriöst, hur ofta händer det? Vi har ju inte ens servitriser... Och på en och samma dag? Undrar varför alla kände sig så givmilda just idag.

Märklig händelse 3. På vägen hem vinkar en kvinna till mig som jag aldrig tidigare sett.

Märklig händelse 4. När jag går på väg hem från bussen ser jag två megasöta små 3-åriga flickor gå hand i hand på trottoaren. Alldeles bredvid trafik och bilar, helt själva utan föräldrar. Jag ser att andra kollar lite också och undrar var deras mamma är. Försöker fråga dem var mamma är och de vimsar som 3-åringar gör och går åt andra hållet som för att smita. Fick med dem till residenset bredvid tillsammans med en annan kvinna och det visar sig att de små flickorna råkat smita ut från portgrinden när en bil åkt ut, och mamman befinner sig INNE i residenset och flickorna ute på gatan. Som tur är kommer mamman springande just när vi kommer dit. Hur galet är inte det? Fatta vad som kunde hänt om de kommit längre bort. Och med alla fortkörande bilar alldeles bredvid... Herregud vilken panik!

Får se vad som händer resten av kvällen. Känner på mig att denna dag inte är slut än!

Kommentarer
Postat av: christine

När jag jobbade på EH fick jag 42kr i dricks en gång. Haha! Otippat det med ;)

2011-10-17 @ 11:31:52
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det kanske betyder något! jag menar alla dessa händelser, det kanske bara är så att allt som skedde denna dag brukar ske på typ3 veckor, kanske är ett omen att tiden går.

pappa

2011-10-18 @ 23:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0