J'adore rentrer à la maison.

Åååh vad skönt det är att komma hem! Har inte suttit ner mycket idag och sen var jag tvungen att handla och gick hela vägen från tågstationen med den tunga matkassen. Det gör helt klart underverk för benen att bo långt från tågstationen! 

Så nu är jag hemma i lugn och ro, har handlat middagsmat och lite godis som vi ska ha med till bion ikväll. (Egentligen har jag köpt det till S, jag försöker undvika onyttigheter just nu...) Får se vad det blir för film.

Idag är det förresten Elisabeth-dagen, vilket råkar vara mitt andranamn! Grattis på alla er andra Elisabethor därute.


Kommentarer
Postat av: jane

Grattis på namnsdagen :-)

Jag heter oxå Elizabeth i andranamn :-) vackert ;-)

2011-11-19 @ 20:23:42
URL: http://janearen.blogg.se/
Postat av: Tamia

Hej hej,

Grattis på namnsdagen!

Har bara en liten fråga, hur mycket kostar det egentligen att bo på rivieran? Alltså då typ hotell, lägenehet, hus och så. Jag var där i somras på språkresa i en liten stad mellan Nice och st Tropez som hetel st raphaël och det var helt fantastiskt! Förresten hur mycket kostar det och leva? Funderar på att åka dit eller till paris ett utbytesår i gymnasiet. Älskar din blogg<3

Bisous

2011-11-19 @ 21:59:00
Postat av: Mormor

Kära Karin. Köp ryggsäck. Själv har jag alltid en lätt och smidig sådan när jag går för att handla. Mycket lättare för axlar och armar. Puss o kram.

2011-11-20 @ 08:23:34
URL: http:// softgotton
Postat av: Johanna Apelryd

Hejsan!:D

Jag heter Johanna håller på att skriva en guidebok om att studera/arbeta/bo utomlands inom europa. Jag ser att du bor utomlands på rivieran (mitt favoritställe på jorden, speciellt Nice), och jag undrar om du skulle vilja delge dig hur du löste Boende osv? Eventuellt kommer detta att användas som en liten flik i guideboken längst ner på sidan där exempel på folk "så här gjorde jag" eller "så här löste jag boende" finns med. Det finns en chans för ens tips att komma med i boken.

Skulle vara jättesnällt om du svarade på några av dessa frågor:

* Hur löste du boende

*Studerar du, isåfall vad och hur mkt/vad gör du i landet

* Hur fick du tag på arbete om du har det

* Vilka försäkringar hade du

*Med vilket färdmedel reste du till landet

Hör av dig till: [email protected]

Tack så mycket på förhand!! Mvh Johanna, blivande författare till guideboken"

2011-11-20 @ 09:58:47
Postat av: Karin

Tamia: Hej! vad kul att du gillar min blogg =) känner till st raphael men har inte varit där.



Det bor lite på, gällande hotell finns det en del billigare "vandrarhem" för ungdomar som ligger bra till i centrum och inte är dyra. Lägenheter finns också en del små studios som inte har så dyr hyra, skicket kanske inte alltid är så "felfritt" som i Sverige men det funkar! och bor man i centrum så brukar man ju mest vara ute ändå.



Gällande mat och levnadskostnad tycker jag det är ungefär som hemma i Sverige! med skillnaden att restauranger och äta ute är billigare.



Hoppas det gav dig något! :)

2011-11-20 @ 12:23:36
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0