fredag


Häromveckan när vi var ute skulle jag ta en bild på månen som var helt gigantisk. Istället blev den ett hjärta på bild! Gulligt tycker jag.

Idag är det alltså fredag och jag är ledig. Varje vecka sedan fyra veckor tillbaka har jag behövt hjälpa till med leveransen på jobbet på torsdagarna. Och varje vecka fasar jag för det! Det är nämligen tungt och stressigt att få i ordning allt innan öppningen. Men igår var den personansvarige ovanligt snäll så jag slapp hjälpa till att bära en massa tunga kartonger och gjorde i ordning bröden istället och andra förberedelser.

Och som en trevlig konsekvens av att jag börjar tidigt på torsdagen så är jag ledig på fredagen. Alltid något! Dessutom sa ansvarige igår att han vill förebereda mig för att sköta öppningen på morgnarna. Han sa inget mer, men jag hoppas att det betyder att de planerar att ge mig fler timmar! Alltså att de skulle sätta mig på kanske 25-30 timmar i veckan istället för 15 som jag är på nu. Så jag får väl se nu de närmsta veckorna, men de har sagt tidigare att det är mycket möjligt att jag får jobba mer nu till sommaren. We'll see helt enkelt.

Så idag är jag ledig och Seb har spelat en match 10-12 imorse som han vann. Imorgon är han i final i turneringen! Han har redan vunnit lite pengar och vinner han imorgon blir det nog lite till. Det absurda är dock att han ska spela mot sin bästa kompis i finalen imorgon. Han Joffrey som jag nog visat på bild någon gång. De har spelat tillsammans jättelänge. Vi får väl se hur det går! Hade gärna velat se matchen men den börjar precis när jag slutar jobba imorgon så det passar inte så bra...

Annars vet jag inte vad som händer ikväll, det är inte jättelockande att ligga hemma och titta på tv eftersom jag varit inne hela dagen idag. Men jag är å andra sidan inte alls sugen på att gå ut. Hmm, svårt dilemma...


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad glad jag blir när du skriver i bloggen. Känns som att få brev fr en kär person. Själv tog jag en stunds paus fr flyttstädningen. Det mesta är packat o klart. Kul att det går så bra för Seb i tennisen. Hälsa och gratta. Puss o kram.

2011-05-28 @ 11:37:19
URL: http:// softgotton

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0