fredag

Tittar på Lyckohjulet med Victoria Silvstedt som går omkring och öppnar luckor i en liten klänning. De flesta killar här anser förresten att Victoria är övermänskligt snygg (åtminstone min pojkväns kompisar...)

Idag är det fredag hur som helst och det känns som vanligt väldans bra! Ska om ett tag bege mig till Nice och dricka lite vin med "svenskorna" (och en danska). Sen kanske det blir en runda i gamla stan om de andra har lust. Får hoppas att jag kan bli klar någorlunda samtidigt som Seb eftersom vi då kan åka hem tillsammans! Annars får jag till att ta tåget men det är ju inte jättelockande...

Har även lämnat in ett CV idag på ett brasserie/café i en galleria.

Trevlig fredag på er alla!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Trevlig lördag säger jag: och imorrn bitti vet jag en som skall åka till åreskutan, jippi: -5 grader och 15 sekundmeter burr burr men vad gör det? vi får ju frisk luft he he.

hadet så bra där nere, längre ner i europa.

kram

pappa

2011-03-26 @ 21:55:51
Postat av: Monet

Hej Karin,

Såg att du ställt en fråga kring Carte Vitale på min blogg. Jag är ledsen men jag kan inte hjälpa dig med alla den här sortens administrativa frågor när det gäller att komma in i det franska systemet. När det gäller Carte Vitale kan du gå in på franska försäkringskassans hemsida: amelie.fr och där läsa dig till hur man ska göra. Har du fransktalande vänner kan de hjälpa dig? Du kan också titta på Svenska konsulatet i Nice på deras hemsida. Där finns ett forum där svenskar ställer frågor av det här slaget och sen försöker hjälpa varandra. Svenska Rivieraklubben i Nice har också en hemsida med uppgifter om hur man löser vissa administrativa problem.



Så länge du inte har jobb kan du heller inte ingå i det franska socialförsäkringssystemet utan blir du sjuk är det ditt europeiska sjukförsäkringskort du måste visa upp vid läkarbesök. Lycka till med allt det här, det är ett pyssel och tar tid men det går!!

2011-03-28 @ 11:48:39
URL: http://sydfranskby.blogspot.com
Postat av: Karin

Pappa: Såg inte din kommentar förrän nu! Hoppas du har det toppen i Åre! Puss och kram

2011-03-29 @ 17:29:21
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Ilda - Mamma till Amilia

Hej sötis!

Vill du tävla och bli ägaren av denna snygga header?

http://mislimoje.blogg.se/2011/march/tavling.html#comment



Gå då in och kommentera att du är med ^^

Lycka till!

KRAM!

2011-03-29 @ 22:48:55
URL: http://mislimoje.blogg.se/
Postat av: Christine

Åh vilken fin historia. Ni verkar ha det så bra ihop :)



Hur går det med jobb och så? Jobbar du fortfarande som barnflicka?

Haha Vickan ja, det är så roligt att höra henne prata för hon pratar bra franska men bryter väldigt mycket. Fast är man ett bombnedslag med silikonbröst så spelar det kanske ingen roll ;)

2011-03-30 @ 16:04:47
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0