besök!






Vårat nya tv-bord! Tennis på tv:n, såklart...

Åh nej! Nu skrev jag nyss ett långt inlägg men internet kapade sig så jag får skriva om allt...

Hur som helst. Min käre bror har ju varit på besök här förra veckan för er som inte visste det! Och det var en väldigt trevlig visit. Vi hann med ett besök i Antibes, träff med några av Sebs släktingar och många goda apéritifer. Ett par dopp i poolen blev det också för Håkans del.

Och nu är det ju nämligen också bestämt att mamma och mormor kommer på besök den 25 juli!! Jag längtar något oerhört mycket. Både för att få visa lägenheten men framförallt för att umgås en massa.

Jag hade ju bett om att få ledigt på jobbet ett par dagar nu i juni för att åka hem till Sverige. Men det var helt omöjligt enligt personalansvarige (som för övrigt är en vidrig person). Inte ens när jag bad om han kunde lägga mina två-tre lediga dagar på de två dagar jag faktiskt HAR ledigt varje vecka. Men han ville nog mest bara vara svinig och säga nej. Inte kan man väl vara schysst mot sina anställda! Nej, det går ju absolut inte för sig. Och inte kunde han organisera det så att någon annan (av de typ 10 anställda som faktiskt finns på vårt pyttelilla Subway) jobbade de dagarna i veckan trots att jag sa till i god tid. Nåväl, det finns ju inte så mycket att göra.

Så då skulle jag behövt vänta till september för att komma hem till Sverige. Vilket skulle betytt att jag inte skulle träffat någon av mina föräldrar på 6 månader! Då känns det ju alltså mycket bättre att mamma och mormor kommer nästa månad för då kommer det inte kännas lika långt att vänta till september sen.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja det var ju inte så tillmötesgående tycker jag, i övrigt så håller jag med dig, mamma och mormor får du ju se ialla fall och mig får du se förr eller senare, bara det inte blir tills jag gråhårig ......

kram ialla fall

pappa

2011-06-12 @ 20:06:54
Postat av: mormor

Nu blev jag så där glad igen när det var nytt på din blogg. Ser verkligen fram emot att få träffa Dig igen och Seb också. Veckorna går fort så det dröjer inte länge tills vi kommer. Ha det gott . Puss o kram.

2011-06-13 @ 10:58:32
Postat av: Karin

Pappa: Nej så lång tid hoppas jag verkligen inte det går! Men jag kommer ju hem i september. Puss



Mormor: Ja vi får hoppas tiden går snabbt! :) Puss och kram

2011-06-13 @ 19:29:00
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej! Vad roligt med en blogg om livet på Nice... Var där för första gången för snart 2v sen o älskade det!!! Vill dit igen... Kram Rebecca

2011-06-13 @ 22:47:11
URL: http://schrednitsky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0