071211

Helt galet att det redan ar mitten av juli. Maste erkanna att jag faktiskt blir lite avundsjuk pa alla som "gar pa semester" och reser bort. Jag fick ju inte ens ledigt ett par dagar i juni for att aka hem till Sverige... kanns lite trist att inte fa vara hemma pa hela sommaren. Och jag skulle ocksa vilja ha en eller tva veckors semester och aka bort! Men det ar en drom for tillfallet med min ekonomi.

Men nu ska vi inte gnalla. Man bor ju trots allt i ett varm och skon stad vid medelhavet dar man kan bada i havet fram till september. Och med mest soltimmar i Europa. MEN det ar ju just det dar miljobytet som man vill ha. Komma till ett annat stalle och leka turist, ni vet! Det tycker jag ar sa mysigt.

Jaja. Pa torsdag ar jag ledig och det ska bli skont. Men jag borjar kanna mig lite solo har i lagenheten nu. Det ar skont nar man kommer hem fran jobbet - det ar ingen katastrof, saker ligger nagorlunda pa sin plats och sa vidare. Men sen pa kvallskvisten kanner man sig lite val ensam och uttrakad. Ingen att prata med, ingen att gosa med. Tva veckor kommer jag alltsa fa ha det sa!

Ujujuj.

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej kära Karin.Tänk på att det blir desto roligare när du får hem din käraste. Hoppas du får lite semester i höst istället och kan komma hem då. Nu är det inte ens två veckor tills vi kommer och hälsar på. Skall bli så spännande att få se ert hem. Vad är det i matväg som du inte får tag i där som jag kan ha med mig? Ha det gott. Puss o kram.

2011-07-13 @ 11:11:49
Postat av: Mamsen

Men tänk på att han kommer på lördag! Och sen jobbar du nästan hela nästa vecka och då går det snabbt! Puss min gumma

2011-07-13 @ 13:36:29
Postat av: Anonym

Jada, tiden gar snabbt trots allt :)



Mormor: Nagot jag faktiskt tankt pa ar vaniljsocker och kakao! nar jag vill baka har sa har jag alltid svart att hitta just det. Det vore jattensnallt om du ville ta med det! Puss och kram

2011-07-13 @ 22:32:04
Postat av: emz

hej hittade din blogg på en sida om att plugga i nice, hur mycket franska kan du och var det enkelt att hitta ett jobb med tanke på frankrikes arbetsbrist?

2011-07-14 @ 21:14:11
Postat av: Karin

emz: hej! skulle inte saga att arbetsbristen ar storre har an i t.ex Sverige. Men kan man ingen franska sa ar det ju omojligt att fa jobb. Kan man lite basfranska sa kan man fa jobb pa barer i turistomraden om man har tur. Annars ar det ett maste att kunna konversera! Jag var ju har i drygt ett ar innan jag sokte vanligt jobb, innan var jag au pair och forbattrade spraket pa det viset.

2011-07-14 @ 22:52:42
Postat av: Anonym

Fransmannen ar ju jattedaliga pa engelska, sa kan man mindre bra franska ar enda alternativet att soka bartender eller servitrisjobb pa engelska barer. Men aven dar kravs ju ett minimum av franska for att kunna ta betalt av franska kunder.

2011-07-14 @ 22:55:06
Postat av: Anonym

Okej tack för infon jag har läst franska i 6 år och kan prata och göra mig förstådd men är inte den bästa på verb och sånt som behövs för att vara lite mer profisionell, jag hade inte läst din blogg när jag först kommentera men nu har jag gjort det och tycker verkligen att det låter spännande och väldigt möjligt att få jobb och stanna kvar där efter studierna. Hur länge läste du franska förresten?

2011-07-15 @ 09:27:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0