middagstips!



Här har jag ett helt grymt middagstips på en maträtt som ni bara MÅSTE laga snarast möjligt. Detta är himmelriket för smaklökarna vill jag lova!

Detta behövs:

pasta
småtorrt bröd
pesto på soltorkade tomater
olivolja
matlagningsgrädde
fetaost
kyckling (filé eller färdiggrillad)
ev. ruccolasallad

Koka pastan. Smöra en gratängform och häll i pastan. Smula ihop motsvarande typ 4 skivor bröd och lägg i en skål. Gör likadant med fetaosten. Mixa ihop brödsmulorna och fetaosten. Hacka kycklingen i lagom stora bitar och lägg i pastan, blanda runt allt så kycklingen hamnar jämnt. Häll över matlagningsgrädden och blanda runt. Fördela peston jämnt i klickar över pastan. Strö över blandningen av fetaost och brödsmulor så den hamnar som ett täcke på pastan. Ringla över lite olivolja.

In i ugnen på typ tio minuter, eller lagom till att brödsmuleblandningen har fått en lite gyllenbrun färg. Strö gärna över lite ruccola också så blir det extra fint.

ÄT OCH NJUT!

Kommentarer
Postat av: Florina

Hej,



Jag flyttar ner till Nice i början på juni och har en fråga som jag tänkte ställa till dig. Hade uppskattat om du hade velat svara på den. Har hittat en etta som jag tänkte hyra och den ligger på boulevard du general louis delfino (nära carrefour tydligen) vet du något om detta området? ligger det långt ifrån stan?



Tacksam för svar på mail.



Verkar som att du har det underbart i Nice! Lycka till med allt!

2011-04-15 @ 14:43:09
Postat av: Karin

Florina: Hej! Har inte jättebra koll på området, men har kollat på en karta och ser att det ligger bakom hamnen kan man säga. Carrefour vet jag ligger lite utanför, så att gå in till centrum kan nog bli svårt. Men det finns ju alltid bussar osv så verkar lägenheten bra så tycker jag inte du ska låta det hindra dig!



Lycka till i alla fall!

2011-04-15 @ 17:17:35
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hallå där! jag tycker det verkar lite torftligt,

jag som gräsänkling var till matvaruaffären igår och handlade: A-fil, mellanmjölk, 4 öl, 2 chipspåsar, 1 påse smågodis och 4 bullar, dock så orkade jag bara en bulle så det var lite klent, ha ha ha

Hadet så bra

Pappa

2011-04-16 @ 11:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0