Efferalgan




Seb brukar kalla mig "sin lilla Efferalgan" (en värktablett, som Ipren) för att jag är jag är så blek. Och så tycker han jag har ont i huvudet hela tiden också. Men det är faktiskt sant att bredvid honom är jag en Efferalgan för han är lååångt före i solbränd-stadiet!

Mitt ständiga smeknamn för honom är "mon petit Babouche". Babouche är en karaktär i Dora Äventyraren som är ett omåttligt populärt barnprogram här. Alla barn är galna i Dora. Och av någon anledning så känns det helt naturligt att Seb är Babouche. Varför kan jag inte sätta fingret på...

                                                            
                                                                        Babouche

Ett annat smeknamn som används flitigt bland oss är "min lilla rumpa"/"mon petit cul". Konstigt det där med smeknamn...

Kommentarer
Postat av: Kristin89

Åå, er det Nice Etoile?

Som jeg savner den herlige byen Nice.



Nå har jeg fulgt med bloggen din siden februar 2010, Karin. Du ga meg adressen på travbuddy. Jeg elsker å lese om livet ditt i Nice - for jeg savner det livet jeg hadde der i fjor. Da jeg gikk på EF language school i Nice i mai og juni.

Verdens beste by=)



Kos deg masse i den nærmeste tiden, mai er en fantastisk måned i Nice=)

2011-04-27 @ 22:17:01
Postat av: Christine

Tack vad gullig du är :)



Min kille säger alltid louloutte, haha. Och sen mon bébé, vilket är hellt bizarrt om man översätter till svenska, min bebis liksom :-P

2011-04-28 @ 16:33:35
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0