i antibes

Nu är jag framme i Antibes! För ett par timmar sedan vill säga, men nu har jag satt igång internet.

Allt känns jättebra än så länge. Mamman kände jag direkt att jag klickade med och hon är väldigt avslappnad och lätt att prata med. Pappan är lite tystare men även han verkar jättegullig. Föräldrarna är ju bara runt 30 och det märks verkligen tycker jag i och med att man är mer på samma nivå. Barnen är väldigt söta de med!

Huset är dessutom jättefint, snygga detajer och inredning. Pool och fina rustika stengolv i vissa av rummen. Ska ta bilder när jag får möjlighet! Just nu bor jag inte i det rummet som jag egentligen ska bo i, eftersom de har en släkting här på besök under en vecka. Så fram till dess bor jag i ett av barnrummen (som jag har för mig själv). Men det är ganska stort och rymligt så det är inga problem.

Fick i alla fall se rummet jag kommer bo i och jag tror det blir jättebra, jag bor på nedervåningen ganska nära ingången och har egen utgång till terrassen och egen wc och dusch. De andra bor på övervåningen så det är ju perfekt om jag kommer hem lite senare någon kväll. En gigantisk säng har jag dessutom!

Hela deras släkt bor i samma område i Juan-les-Pins (som är den delen av Antibes där de bor) så de första två veckorna ska någon av släktingarna vara med och visa mig när jag ska passa pojken. Typ deras mormor eller vad hon sa.

De är ju som sagt troende judar också fast det märks inte mycket förutom lite konstiga prylar här och där i hemmet. Typ pipor och grejer, och så att de äter kosher. Sen var det vissa grejer de inte åt alls men jag kommer inte riktigt ihåg vad. På onsdag var det tydligen någon högtid så då skulle det vara fest här hemma och det kommer en massa släktingar. Det ska bli spännande faktiskt!

Nu är klockan bara ett trots att det känns som att hela dagen har gått, vilken den ju har för min del eftersom jag varit uppe sedan 3 imorse. Har redan fått en rundtur av Antibes och Juan-les-Pins, tror jag kommer trivas som fisken här! Jättegulligt är det och av någon anledning gillar jag att det är en del turister i Juan-les-Pins för jag känner mig liksom lite mindre utittad när jag inte är den enda ljusa på gatorna. I Villefranche kändes det som att jag blev ihjälglodd så fort jag lämnade huset, det gillade jag verkligen inte. Men Juan-les-Pins är lite mer en turistort, även fast den är mer pittoresk än vanliga turistorter. Men det är lite skönt att se lite blonda européer här och där och strsosande engelska pensionärer.

Imorgon ska jag nog träffa S och jag längtar redan! Får se vad dagen bjuder på annars, jag har ingen aning nämligen! Vädret är underbart i alla fall, typ 24 grader och sol. Jag klagar definitivt inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0