fredag

Vilket betyder snart helg! Och att jag redan varit här i fem dagar. Idag har det varit mycket lugnare igår vilket är lite skönt som en kontrast. Farfarn och farmorn kom på ett besök men that's it. Det regnar idag dessutom och är rätt grått så vi har bara varit inne. Tittat på tecknade serier och lekt lite på övervåningen. Det verkar inte vara så jättenoga det där med elekricitets-förbudet när det gäller tv:n, den står på lite då och då.

Mellanbarnet är väldigt krånglig och jag har ganska svårt för henne. Hon har inte alls samma hyfs som den äldre dottern utan slänger ur sig allt möjligt utan minsta eftertanke. Som att man är elak och så vidare. Hon har absolut noll empati för andra och även sina syskon. Delar aldrig med sig, plockar aldrig undan, hon har ingen känsla för sånt över huvud taget. Hon vill absolut inte leka med mig heller så jag låter henne vara. Hon får väl göra som hon vill liksom. Det är ju ändå den yngsta jag tar hand om i första hand. Men jag kan bara inte fatta hur hon kan vara så odräglig när de två andra är så snälla och söta. Jag har nog inte sett en bra sida av henne sen jag kom hit. Alltid gnäll, skrikande, bråkande, något hon vill ha. Aldrig ett leende eller ett tack eller någon slags gullighet som barn normalt sett brukar ha. Man får väl hoppas att det är trotsåldern för annars kommer det med all säkerhet bli ett helvete när hon blir tonåring.

Har precis ätit lunch med föräldrarna och nu ligger alla och vilar. De är ju uppe lite extra sent nu i och med att de äter tillsammans på kvällen med släkten. Det enda jag tycker är lite svårt är att äta typ vanlig mat till lunch, jag är inte van vid att äta så mycket mitt på dagen som de gör. Men i och för sig så håller man sig länge också så det är ju bra. Man äter oftast inte förrän 8 här så jag skulle nog bli hungrig snabbt om jag inte åt en ordentlig lunch.

Det som är bra är att sonen börjar vänja sig lite vid mig. Den där gråtfärdiga "jag vill till mamma"-blicken börjar bli mindre förekommande. Så det är skönt! Han är verkligen inte alls ett särskilt svårt barn egentligen. Om jag jämför med han jag passade i Villefranche som var väldigt envis och omöjlig till att övertala eller att locka till att göra något.

Nu ska jag hinna vila lite också. Ska försöka ta lite mer bilder sen när jag är mer själv hemma i huset, nu är det så mycket folk hela tiden och då går jag ju inte omkring med kameran och fotar. Haha. Så det kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0