230910

Idag har varit en fartfull dag än så länge. Det är säkert 20 personer i huset varav 7 barn som jag fick ta hand om. Alla ville hoppa i studsmattan och det blev lite rörigt ett tag. Sedan sprang alla omkring i huset och så fylldes det bara på med ännu mer folk. Alla kommer för att äta tillsammans under högtiden. Vid varje måltid så äter man i den så kallade "succa":n som är utomhus.

Till slut sa Sandy (mamman) att jag kunde gå ner och ta det lite lugnt vilket var otroligt skönt eftersom det började bli lite för mycket med alla ungar. Så då tog jag en dusch och sen gick jag åt och med dem. Det serverades typ bröd, kyckling, grönsaker, tonfisk och nån kinesisk grej med nudlar och en massa grönsaker och soja och grejer (mamma, du vet sånt som jag verkligen inte äter). Jag fick en helt enorm portion av Sandy och jag tvingade i mig hälften och svalde ner med vatten, jag klarar verkligen inte av sånna rätter! Det är bara som en enda brun stor sörja av allt. Men mätt blev jag i alla fall!

Nu har jag lite tid att ta det lugnt innan de ätit klart. Imorgon skulle det tydligen vara mindre folk här, ska bli skönt. Längtar redan tills det blir ett mer normalt schema när tjejerna börjat skolan igen och föräldrarna börjar jobba. Det är skönt att vara själv också! Men släkten är väldigt trevlig så det gör att jag känner mig mindre lost. Även om man känner sig lite förvirrad när man sitter där bland alla och inte riktigt vet hur man ska bete sig. Dom har ju växt ihop tillsammans och gör precis likadant och har samma tro. Jag kommer ju från ett helt annat land och har helt andra vanor. Dessutom ser vi ut som natt och dag, de är mörka allihopa och jag är jätteblond. Jag tycker faktiskt det kan kännas lite komiskt ibland, själva kontrasten. Men man är ändå inte så olika när allt kommer till kritan.

Jaja. Ikväll ska jag inte träffa S för han slutar sent. Imorgon däremot så är hans föräldrar inte hemma så då ska jag sova över. Och sen på dagen ska jag nog in till Nice och försöka hinna träffa lite folk. Sen ska jag till S på kvällen igen.

Jag tänker verkligen på det varje gång när vi åker med bilen den vägen, herregud vad sjukt vackert det är här. Det är galet att folk liksom vant sig vid hur fint det är. Jag blir lika hänförd varje gång. Speciellt längs med vägen till St Laurent du Var där han bor, en helt sjukt lång strandpromenad och himlen har alltid samma färg som vattnet vid den tiden så det ser helt magiskt ut. Allt liksom smälter samman i någon slags lavendelfärg. Får lust att bara gå omkring där i timmar!

Det skulle även vara bra om jag hann se mig omkring här i Antibes i helgen eftersom det vore bra om jag hittade. Just nu har jag inte ens lämnat huset sen jag kom hit, förutom på kvällarna men då har jag ju åkt ifrån Antibes. Det är ju som en egen by här så jag vill absolut se mig omkring lite.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad duktig du är med att berätta om ditt liv där. Det gör att man nästan är med dig. Kul också att du trivs med familjen. Ha en skön o kul helg. Hälsa S. Puss o kram.

2010-09-24 @ 12:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0