söndagkväll + huvudvärk

Har haft en underbar helg vill jag tala om!

I fredags så skulle ju bara jag och Seb ut och äta med hans kusin men det slutade med att halva släkten följde med. Vi åt på en restaurang i gamla stan och hade jättetrevligt! Hans kusin var väldigt trevlig och även hans moster. De är en bunt trevliga människor hela högen. Sedan ville några av hans kompisar ut i St Laurent du Var där han bor, det finns en del uteställen där vid vattnet. Sjukt fint är det. Det var nån klubb med stor glasvägg och man såg ut över hela vattnet. Men själva stället var sådär, och jag och S blev sjukt trötta och somnade i en soffa, haha. Hans kompisar ville stanna längre så vi fick snällt vänta då hans kompis körde. Dessutom var det något företag som festade på stället så dansgolvet dominerades av berusade medelålders kvinnor som dansade lite för utmanande för sitt eget bästa. En kvinna kunde inte låta bli att stöta på S och hans kompisar. Hon hade den där typiska "45-åring som tar igen sina ungdomsår"-blicken. Verkligen siktet inställt på att få sig ett ragg under kvällen. Hon kunde nog inte förstå att blickarna hon fick inte riktigt var "vilken pangbrud" utan snarare "vad gör du här?". Men i hennes hjärna var hon nog kvällens pingla. 

Sen kom vi hem, sov till halv två och sedan skjutsade han in mig till Nice där jag träffade Jenny och kollade i lite affärer. Hittade äntligen ett par Havaianas, mina gamla flipflops har gått sönder. Jag blir som flipflop-beroende här, dessutom är det så skönt att bara slänga på sig om man är ute i trädgården och leker med barnen. Andra skor är så opraktiska.

På kvällen var det tänkt att vi skulle ut, jag och S drack en flaska vin hos honom innan och sen åkte vi till Nice där vi träffade hans kompis. Jag ringde Madde och de skulle tydligen till en fest hos en dansk tjej så vi bestämde oss för att joina och kom fram efter X antal telefonsamtal och irrande. Det var en riktigt lyckad kväll, jag pratade med lite nytt folk och med S och hans kompis som var väldigt trevlig. Även med Madde såklart som jag inte träffat på typ 3-4 månader. Där var ett gäng danskor, några svenskor, fransmän och två ryska tjejer. En salig blandning med andra ord. Enda nackdelen med kvällen var att jag drack alldeles för mycket vin! Blev verkligen illamående i slutet och jag har mått skit hela dagen idag. Snacka om påminnelse om att inte dricka för mycket, men ibland så gör man ju det ändå.

Idag klev jag och Seb upp vid, håll i er - klockan fem! Haha. Då hade jag huvudvärk, vätskebrist och en hungrig mage. Eftersom S är så gullig som han är så gjorde han i ordning mat och det var supergott. Enkelt men ändå precis det magen behövde. Ris, cordon bleu och stekt ägg. Sen var vi mätta och belåtna och la oss i sängen och kollade på "Prestige" som jag hade med mig. Supermysigt att bara ligga och ta det lugnt.

Så kom jag hem nu vid 23-tiden och har precis tagit mig en dusch. Imorgon är det som vanligt igen här hos familjen, det vill säga barnen går i skolan och föräldrarna jobbar. Vilket betyder att jag är själv med sonen så jag planerar att ta mig en promenad med barnvagnen till Juan les pins om det är fint väder.

Men längtar redan till nästa helg igen, de går ju alldeles för fort. Har trots allt hunnit med väldigt mycket roligt under helgen, så jag är mer än nöjd!

Hoppas ni andra haft en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Christine

Haha, det är lite deppigt att läsa om någon som kan gå i flip flops när man själv får ha handskar och boots och ÄNDÅ fryser ;)



Verkar som att du hade en rolig helg!

2010-10-04 @ 16:51:27
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0