sammanfattning av helgen

Ett tecken på att veckorna går snabbt är att man sammanfattar helgen på tisdagen. Det är först nu jag har ork och tid att skriva! Igår på lunchen var jag så slut så jag sov typ två timmar.

Vet inte om det är så intressant kanske men i fredags så var i alla fall jag och S på restaurang i Vieux Nice (alla lokalbor säger Vieux Nice och inte Vieille Ville, så nu har jag tagit efter). På Cours Saleya bland alla restauranger. Tog en underbart god Spagetti aux Fruits de Mer med massvis av goda skaldjur. En av de bästa sakerna med rivieran - skaldjur! Älskar det.

Efteråt skulle vi till High Club med Sebs kompis Mike, hans flickvän och en annan kille som brukar vara med men jag inte kommer ihåg namnet på. Det var Joachim Garrault, Frankrikes största Dj som spelade och det var tydligen ett måste. Men när vi körde fram så var det folk typ 20 meter ut på promenaden och att ta sig in skulle nog ta en timme eller två. Dessutom skulle det vara smockat när vi väl var därinne så vi skippade det. Jag var redan från början helt död (hade jobbat 10 timmar och varit i parken med två av barnen, utmattande!). Ni vet när man är sådär trött så hjärnan går på lågvarv. Så när de ville vidare till ett ställe i St Laurent du var (där vi var förra helgen, vid vattnet) så fick jag S till att släppa av mig hos honom och så fick jag sova där. Han var ute i typ 2 timmar och sen kom han hem igen.

På lördagen var jag inne i Nice och shoppade lite nagellack och en fin blus. Blev dock alldeles utmattad av att vara i stan som vanligt på lördagar men det är ju enda dagen i veckan då jag kan shoppa (allt är stängt på söndagar) så den smällen får man ta!

På kvällen bestämde vi oss för att gå ut igen och då var jag mer taggad, vi drack en flaska vin innan hos honom och sen hämtade hans kompis upp oss. Det var bara jag, Seb, Mike och hans flickvän. Det var faktiskt en riktigt bra kväll. Vi var på High Club och det var nån kvinnlig Dj som spelade, Tanja LaCroix tror jag hon heter.

Hmm ja. Det var väl typ min helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0