manifestation, strejk + italientripp

Den här helgen har det varit manifestation (för höjningen av pensionsåldern, som ni säkert hört om) i hela Nice så allt var avstängt och blockerat. Se bilden nedan från Nicematin!



Lägg sedan på detta till att det varit strejk i hela Frankrike och varken bussar eller tåg varit i funktion. Slutsatsen man kan dra av detta är att det inte fanns mycket att göra denna helg! Som en bonus på detta hade även S tappat bort sina bilnycklar så vi kunde inte ta oss någonstans. Han hittade dem sedan på lördagen men då var vi inte sugna på att ta oss någonstans.

I fredags var vi i alla fall i port du St Laurent du var, hamnen där han bor. Åååhh det är så fint! Massor av charmiga restauranger, barer osv längs med vattnet med siluetten av alla båtar som utsikt. Vi åt båda moules frittes och drack rosé. Sedan gick vi hem igen och låg och kollade på en film hela kvällen.

I lördags var det ju tänkt att jag skulle till Nice, skulle bland annat träffa en vän och uträtta lite ärenden. Men det var ju totalt omöjligt i och med manifestationen + strejkerna. Så istället åkte jag, Seb och hans mamma till Italien! Ventimiglia närmare bestämt, som är precis vid landsgränsen. Det tar bara en halvtimme med bil. Första gången i Italien för min del så nu kan jag pricka av det på listan! Det var en jättetrevlig dag och vi strosade runt, åt universums godaste (och största, och då menar jag större än Fjällgatans) glass. Jag har ätit många glassar men denna tog priset. Så krämig och underbart god. Kommer nog åka tillbaka dit snart enbart för glassen. Jag tog smakerna Choklad och en smak av krossade hasselnötter.


Nästa gång måste jag prova Kinder eller Nutella...

Sedan kom vi hem vid 18-tiden och låg mest och slappade hela kvällen också.

Så det var min helg! På torsdag kommer föräldrarna mina och det är väldigt efterlängtat! Får se vad vi hittar på under lördagen då vi alla har hela dagen fri. Kanske blir det en utflykt till Eze eller Ventimiglia och Nice resten av dagen. Vad säger ni?

Hade egentligen massa grejer jag behövde köpa, det börjar bli kallare här nu och jag är i behov av ex. långbyxor och sånna grejer. Har mest flipflops och kjolar här. Även lite i smink- och hygienväg som jag har brist på. Får se om jag hinner ta mig in till Antibes i veckan, även om där inte finns mycket i shoppingväg men åtminstone ett par parfymerier och sminkaffärer. En fördel med sådana helger är i alla fall att man sparar lönen och har dubbel lön helgen efter. Det är ju aldrig fel!

Med detta säger jag god natt!


Kommentarer
Postat av: Mormor

Du verkar ha det underbart där.Hoppas strejkerna går över till slutet på veckan. Vore trist för Mor o far din om inte tåg och bussar går. Fast huvudsaken för dom är nog att få träffa dig.Puss o kram på dig.

2010-10-18 @ 11:30:16
Postat av: Maria/Modette.se

Hej Karin! Här kommer svar på din kommentar i min blogg:

Jag färgar alltid bara utväxten närmast hårbotten, jag rör aldrig längderna. Jag har testat att färga hela håret de där sista 10 minuterna som rekommenderas på paketet men precis som du upplevde jag att resultatet blev gråaktigt och liksom överfärgat. Så nej, alltid bara utväxten.



Glassen här i inlägget ser förresten helt amazing ut!! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0