freeedag!



Redan fredag igen! Fattar inte hur det går till.

Idag är familjen i synagogan igen på förmiddagen och jag har gjort lite disk och ska sedan dammsuga och skura på övervåningen. Sen ska jag nog slappa med franska Elle som jag hittade i vardagsrummet.

Fick två jättefina nagellack av S mamma igår, hur gulligt! Hon hade två blåa som hon hade köpt men inte använt. Jag är verkligen jätteglad över att min franska fortsätter att gå framåt och jag nu kan föra en konversation med dem utan större svårigheter. Hans mamma säger hela tiden hur bra jag pratar och att hon är förvånad hur jag kan prata så efter att varit här så pass "kort" tid. Jag märker till och med själv att det går bättre och bättre varje kväll jag är där. Konstigt men så är det faktiskt. Varje dag är ett litet framsteg då jag bara pratar franska här. En del som kommer på besök här hemma säger till och med att jag inte ens har någon accent! Herregud, vilken komplimang. Även om jag inte håller med. Men S gillar min accent så den vill jag nog inte bli av med, haha.

Det roliga är också att jag verkligen utökat mitt ordförråd, man lär sig nya ord hela tiden när man bor som jag gör. Typ sånna vanliga ord som "eluttag", "fjärrkontroll", typ sånt.

Ikväll ska jag och Seb på restaurang i Nice med hans kusin och flickvän. Ska bli spännande att träffa dem. Sen ska vi bara vara hemma och på lördag ska vi ut, och jag träffa en kompis i Nice på dagen. Det blir nog en bra helg!

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tiden går fort när man är lyclig. Så sa min goda vän Lisa en gång för åtminstone 50 år sedan när jag i min ungdom suckade över tiden som aldrig räckte till. Det stämmer eller hur ? Puss o kramar.

2010-10-03 @ 12:15:52
Postat av: Karin

Så sant som det är sagt!

2010-10-04 @ 00:03:57
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Pappa

Skulle vilja se dom där uttagen som du lärt dig, jag menar tekniskt är jag intresserad ha ha ha

2010-10-09 @ 00:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0