101019



vovve

Lunch


Jeans från H&M


Blus från H&M

Vanliga svarta jeans och en sjal

Nagellack som kostade typ 10 kronor styck. Gillar framförallt det nougatfärgade!

Idag är det tisdag och solen skiner. Dock är det kallt ute, kanske 17-18 grader men i solen känns det skönt. På morgonen och kvällen är det däremot svinkallt här nu. Det krävs jacka och gärna sjal. Det var 12 grader imorse, brr. Tur att mamma ska ta med mina stövlar (om inte den jäkla flygstrejken hindrar dem från att komma)!

Jo, en sak har jag inte berättat och det är att Nice största köpcentrum Cap 3000 ligger 10 minuter från där S bor. Hur uttänkt är inte detta? Jag var där första gången igår, de har nämligen öppet till 21. Så igår efter jag slutat åkte jag dit och sen hämtade han mig. Perfekt!

Hade däremot flipflops på mig och frös halvt ihjäl medan jag väntade på honom. Hoppas inte jag blir sjuk nu för jag kände mig lite sådär igår kväll. Fick i alla fall crepes med Nutella när jag kom dit och myste under täcket för att tina upp mig igen. Så då kändes det mycket bättre! Sen somnade jag (otippat) och kom hem vid halv ett-tiden.

I varje fall så köpte jag lite grejor som ni ser ovan. Jeans var jag verkligen i behov av.  Luktade även ut en parfym på Sephora som jag skrivit om nedan.

Det var perfekt att vara där på kvällen för det var nästan helt folktomt. Lite folk här och där men det var inte många ansikten i affärerna. Måndagkvällar är grejen alltså! Däremot är det lite stressigt eftersom jag slutar 18 och måste ta tåget som inte går alltför ofta. Så det är nog inget jag gör fler gånger. På helgen däremot skulle jag gärna kunna ta mig dit istället för att trängas med folk på Jean Médecin. I alla fall om jag har shopping som huvudsyfte.

Nu har jag precis ätit hemmagjord pizza (som de åt igår till middag) till lunch, real good.

Är just nu väldigt orolig över flygstrejkerna som pågår i Frankrike. Mam + pap kommer ju på torsdag och jag idag på Norwegians hemsida stod det att flyget till Nice var inställt. Låt oss nu be till alla existerande gudar att strejken lägger sig inom två dagar! Annars blir jag väldigt ledsen inte bara för min skull utan även för deras.


Kommentarer
Postat av: Olivia

Hej! Nu har jag läst igenom exakt hela din blogg och blivit otroligt inspirerad. jag går sista året på gymnasiet och är fast besluten om att åka till frankrike efter studenten. jag och min bästa kompis har planerat att åka till nice i september och kommer säkert behöva lite tips när det närmar sig. kommer fortsätta följa din blogg och säkert komma med lite frågor då och då! kram olivia

2010-10-19 @ 17:04:15
Postat av: Karin

Olivia: Hej! Vad kul! =) och roligt att det inspirerat dig. Tveka inte att ställa frågor, jag svarar gärna! och om jag är kvar i Nice då så hjälper jag gärna till. Kramar

2010-10-19 @ 18:16:49
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Christine

Ja jag får försöka äta bra :)



Fina grejer du hittade, jeans skulle jag också behöva. Att det ska vara så svårt att hitta de perfekta bara :/

2010-10-19 @ 23:25:44
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0