väldigt sent inlägg!

Vad har hänt?! Har inte skrivit på nästan en vecka, skäms på mig. Ja, vad har hänt sedan förra veckan egentligen?

På torsdagen var det "ferie" vilket betyder röd dag, och jag var ledig. Sov alltså över hos S på onsdagen, och på torsdagen hade vi en heldag och strosade runt i Nice. Åt lunch, glass och så vidare (lite samma visa som vanligt). Hade jättemysigt i alla fall.

Fredagen var kort som vanligt nu för tiden, slutade vid halv fyra-tiden men jobbade egentligen inte mycket på eftermiddagen eftersom mamman var hemma. Hann in till Cap 3000, köpa lite grejer, och blev sedan hämtad vid tågstationen. Det var tänkt att vi skulle till High Club då det var en svensk DJ, John Dalbäck, som spelade. Men jag somnade i sängen vid 22-tiden och hade verkligen inte lust att gå ut (kände mig lite tråkig, men kunde verkligen inte pallra mig upp ur sängen). Så S blev hämtad av sin kompis som kom och hämtade honom. Men det var tydligen inte lyckat och så fick jag ett sms mitt i natten "saknar dig, är på väg hem" så han kom hem bara ett par timmar senare. Vi sov ganska länge på lördagen och sedan gick vi och promenerade i Cap 3000. Köpte sån där läskdricka av krossad is (Slush eller vad den heter? Kändes sådär typiskt tonårs-kärleksfilm när vi satt på vår bänk med varsitt sugrör...) och gick omkring i en evighet på Lafayette och kollade på dyra kläder och diverse föremål.

New blouse

På kvällen var planerna att gå ut i Monaco på ett ställe som återöppnade under tre dagar, "Le Mics". Vi blev som vanligt hämtade av hans kompis Mike vars flickvän var med. Åkte till Monaco, stod i kö ett tag, massor av folk men en hel del som blev ratade att komma in. Över huvud taget i Monaco gäller det att tänka på vad man har på sig om man vill komma in på ställena. S kände dessutom de som jobbar där så det var inga problem för oss att komma in. Så grymt snyggt därinne! Enorm klubb med enorm bar, stort dansgolv, 30 euro i inträde och svindyra drinkar. Smakar det så kostar det. Vi var där till 5-tiden och sedan skulle vi försöka hitta något att äta, men Monaco är inte som Nice direkt. Inga snabbmatsställen i gatuhörnen. Så det var som att försöka hitta en nål i en höstack. Vi gav upp och började fundera på att åka hem, men fick trots x antal samtal och sms inte tag på S kompis. Tydligen hade han och hans flickvän somnat i bilen. Så S och jag fick gå till tågstationen och tog tåget vid 7:10. Vi var inte överlyckliga direkt. Men hem kom vi och sov väl till 17-tiden dagen efter...



Igår var tvungen att vara hemma vid 21 eftersom Sandy och Steve skulle iväg. Så jag var hemma här medan barnen sov och sen la jag mig vid 23-tiden. Märkligt nog var det inga problem alls att somna. Idag känner jag mig ordentligt utvilad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0