lugn helg



Ventimiglia





Har haft en mysig helg som vanligt!

En sak som är bra nu på fredagarna när det börjar bli mörkare är att jag slutar vid fyra-tiden. Detta eftersom det är "shabbath" (judisk grej) varje fredag och då får man inte använda elektricitet efter att solen gått ner. Och då äter de ofta tillsammans med släkt och vänner och måste förbereda allt i förväg. Så i fredags slutade jag vid 16-tiden och S kom och hämtade mig vid 17. Blir ju inte sämre för min del i och med att det blir mörkare och mörkare... ;-)

I fredags gick vi ut och åt vid 20-tiden i hamnen i St Laurent du Var som vanligt, och åt på restaurangen där vi åt förra veckan. Det är en supermysig restaurang med lite äldre genomsnittsålder vilket gör att det är lugnare och lite bättre service. Gott bröd innan maten, plock med oliver och sånt där. Jag åt en underbar saffranspasta med musslor (såklart). Sen åkte vi hem och kollade på tv har jag för mig, och somnade vid tolv.

På lördagen skulle vi åka till Genova i Italien men det tog tydligen ganska lång tid dit (2 timmar) så vi skippade det och åkte än en gång till Ventimiglia. Tredje gången för min del. Vi åt glass, lunch/middag på ett hak vid stranden, strosade runt ännu mer och åkte hem vid 18-tiden. Sen kom även S kompis Bruno över och skulle äta med oss. S hade dock uppfattat det som att han bara skulle äta där och sedan åka hem, då vi planerat att gå på bio på kvällen. Men han blev lite långdragen och det går ju inte direkt att kasta ut honom. Så vi tolv-tiden skjutsade S hem honom och sen spenderade vi ett par timmar framför tv:n.

Vi gick däremot på bio igår istället och såg Paranormal Activity 2. Någon som sett den? Den var sjukt långsam i början men vissa grejer var så sjukt läskiga så jag kramade sönder S hand ett tag. Är glad över att jag inte bor själv efter sånna filmer! Vi var på Pathé Lingostière som är en av de största biograferna i Nice som jag aldrig varit på förut, ett stort komplex med cafée, restaurang, väntsal, massor av godis (till och med lösviktsgodis) och glass. Snygg inredning dessutom.

Pathé Lingostière


Kommentarer
Postat av: Christine

Genova är supermysigt! Du borde åka dit :)

2010-11-08 @ 20:09:23
URL: http://christineiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0