ca y est!


Då var sista skoldagen på Azurlingua "avklarad"! Lite sorgligt på nåt sätt. Men känns ändå bra. Lite chock idag däremot när jag fick veta att jag var tvungen att göra ett test idag... speciellt för CSN-studenter. Så idag har jag suttit i 3 timmar och gjort ett prov. Grammatik, hörförståelse och muntligt. Den muntliga delen blev jag nöjd för! Skulle inte kunnat prata så bra när jag kom hit. Såklart jag gjorde en del fel men det flöt ändå på bra.

Imorgon får jag resultatet så jag väntar med spänning. Det blev alltså inget Cap-Ferrat idag eftersom jag var tvungen att vara kvar i skolan. Istället hade vi tänkt dra till gallerian och kolla lite.

Ikväll ska jag träffa en japansk tjej som var i min klass i början när jag var här som nu har kommit tillbaka till Nice! Ska bli jättekul, det följer nog med några från residenset också så det blir som en avslutningsdrink.

Sedan bums i säng för imorgon är en stor dag! Möte med familjen 14:30 (!!), städa städa städa, packa packa packa, träffa Sebastien på kvällen... sova. Upp på fredag med flyget. And then I'm in Stockholm!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken utmaning men framförallt vad skönt för dig. Jag skulle själv behöva bättra på min engelska. Skönt att det gick bra för dig i dag och nu vankas det snart hemgång ... vi har inte det bästa vädret här men på lördag och början på nästa vecka ska det bli riktigt fint :)

2010-05-12 @ 19:32:20
URL: http://xccc.blogg.se/
Postat av: Mats

Fullt ös medvetslös, smile

Pappa

2010-05-12 @ 19:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0