24 mars



Bilder från igår. Negresco under rekonstruktion.

Kommer inte ihåg vad det här var... något Palace quelque chose...

Ma chambre maintenant...

Jag är så stolt över mig själv, jag har ätit så himla nyttigt den senaste veckan. Grönsaker, frukt, juice, havregrynsgröt, ja jag känner riktigt att min mage mår bra (ja, magen mår bra fastän resten av kroppen är sjuk, alltid något!) Och inget sött sedan i söndags! Hur duktig är jag? Tänkte hålla mig ifrån sånt tills mamma och pappa kommer för då kanske det blir en del god mat. Men nu har jag i alla fall kommit ifrån sötsuget känns det som. Vad skönt det är när man inte blir sötsugen hela tiden! Det är som ett beroende nästan. Jag vet ju att jag inte kommer kunna motstå sötsaker under hela tiden jag är här, men kanske någon gång i veckan istället för varje dag... och inte istället för middag, hehe.

Däremot har jag sovit hemskt dålig de senaste dagarna. Jag avskyr verkligen när man vill och behöver sova men för allt i världen inte kan. I natt var bara en i raden av sömnlösa nätter. Hostade non-stop och kunde knappt andas genom näsan. Blev så sur för jag behövde verkligen sova. Och som resultat av detta (plus att en viss vecka är på inkomst just nu) har jag haft en svag migrän hela dagen idag och känt mig yr. Nej, jag har nog aldrig haft så mycket konstiga saker som spökar i min kropp som nu. Feber, förkylningssymptom, lingonveckabesvär, migrän, sömnlöshet... haha, listan kan bli lång!

Det är i alla fall praktiskt taget försommar här nu. 17 grader och sol de flesta dagarna. Idag var första dagen jag gick utan jacka till skolan (man måste faktiskt gå ut genom dörren och in genom en annan ingång) och verkligen fick sommarkänslor!

Denna dag har i alla fall ägnats åt att städa mitt rum. Jag har dammat av, sopat, skurat och städat. Nu känns det fräscht igen!

Igår träffade jag Johanna på kvällen men det blev en ganska misslyckad kväll. Vi hittade inte varandra förrän efter två och en halv timme och jag ogillar att gå på Promenade des anglais på kvällen för det är blåsigt och en massa killar som börjar prata. Sen letade vi efter ett café men det var jättesvårt att hitta något, de vid promenaden är ju rätt dyra. Vi hamnade på något konstigt turkiskt salon de the på en bakgata som hade jätteskumma bakelser och en väldigt social ägare. Där satt vi och åt en varsin kaka och sen bestämde vi oss för att gå till McDonald's på Jean Médecin för att köpa varm choklad eller något varmt att dricka på vägen hem. Vi kom dit två minuter efter att de stängde!! Kändes så surt och kvällen kändes väldigt förgäves om man säger så.

Nästa gång är det nog en bra idé att planera lite bättre!


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag snubblade in på din blogg och blev bara tvungen att lämna en kommentar. Var själv i Nice i höstas och det är verkligen en underbar stad! Passa på att utforska resten av Côte d'Azur också. Antibes, Villefranche, Cannes, Menton, Eze osv. Saint Paul de Vence får man inte heller missa :) Salut!

2010-03-24 @ 22:51:45
URL: http://passopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0