näsdukar och värdelös nässpray


Det består min vardag av just nu. Näsan rinner konstant och jag sitter just nu med två papperstussar i varje näsborre.

Sen är näsan helt totalt igentäppt också så varje gång jag sväljer får jag lock för öronen. Kan inte känna ens en uns smak av det jag äter, supertrist! Egentligen borde jag typ äta nåt supernyttigt bara för det... typ grönsaksröra, hehe. Men jag kan alltså inte snyta mig heller utan får dras med denna jäkla förkylning utan att kunna göra något åt den.

Jag var på ett pharmacie (apotek) tidigare idag och köpte nässpray. Hade förhoppningar om att den till och med skulle vara ännu starkare än den hemma och lösa upp näsan totalt så jag äntligen skulle få känna lite luft genom näsborrarna! Men nej, den var helt värdelös. Tror till och med att den gjort näsan mer täppt, på allvar! Jag tror jag har sprutit cirka tio sprut i varje näsborre sammanlagt och näsan är om möjligt mer täppt än förut. Hur gick det till? Kvinnan på apoteket erbjöd även tabletter men det verkar ju jättekonstigt att det ska hjälpa mot täppt näsa...

Misstänker att jag inte får i mig så mycket vitaminer och mineraler här. Men sen är det även två andra på min våning som är sjuka så det är rena rama sjukstugan här. Antar att det är samma sak som går. Tog till och med på mig ullkappan när jag gick ut och det var jag glad över, den värmde skönt. Det är faktiskt inte mer än 8 grader nu så det är inget vidare. Dessutom är rummen kalla så man ligger konstant under filten.

Får hoppas att jag känner mig bättre imorgon för det är så himla jobbigt att vara på lektionen när näsan rinner och huvudet känns tungt. Man orkar bara inte koncentrera sig och känner sig allmänt förvirrad.

Kommentarer
Postat av: Mats

Det kanske bara är någon form av koksaltlösning och det skall man ju dränka näsan i och har dessutom ingen långtidsverkan, kanske skulle skicka dig en riktig NEZERIL.

2010-03-10 @ 20:57:18
Postat av: Karin i Nice

Ja, det var någon slags mintsmak på den här och den kändes inte alls lika stark som Nezeril! Finns det ingen huskur som man kan göra?

2010-03-10 @ 21:45:35
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Wilda

Stackars dig! Om det är nått man sluppit i Thailand är det faktiskt förkylningar. Eller nån har man fått men jämfört med hemma har jag varit väldigt frisk hela vintern!



Nä, jag har inga ambitioner att läsa mig thai faktiskt och folk pratar överlag engelska. Sedan har jag thaivänner som pratar engelska och hjälper till om det är nått =)



Och Monas väska, så typiskt att det är kvinnor de hackar på. Jag blir så arg. Förresten så var hennes väska ändå rätt "billig". Varenda stockholmstjej typ har ju en dyrare väska o jacka och så vidare så varför ska inte en hårt arbetande kvinna få köpa vad hon vill liksom. Suck.



Krya på dig!

2010-03-11 @ 05:09:40
URL: http://wilda.blogg.se/
Postat av: mormor

Prova tabletterna som dom erbjöd på Apoteket. Kan väl inte skada.Kram o krya på dig.

2010-03-11 @ 23:08:49
Postat av: Maria

Riktig nässpray som man köper på Apoteket i Sverige är receptbelagd i Frankrike. Jag köper alltid med mig från Sverige!:)

2010-03-16 @ 10:33:12
URL: http://marou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0