i don't feel good


Har blivit sjuk igen. Mitt immunförsvar måste vara kasst! Började få känningar till feber på förmiddagen och nu sitter jag här med feber och är supertrött. Gick till ett museum med tre andra tjejer idag men sen brast ju febern ut. Usch! Det är verkligen hemskt att gå omkring när man inte mår bra. Efter ett tag vill man bara lägga sig ner på golvet och sova.

Till råga på allt blödde jag näsblod imorse. Tänkte först att någon artär brustit men nu när jag även fick feber (igen) så kanske det hänger ihop. Bör jag gå till en läkare? Hur funkar det med det där sjukvårdskortet jag har, slipper jag betala? Men jag är ju lite hypokondriker och nu kan jag inte sluta tänka på cancer och alla möjliga dödliga sjukdomar så tror nog jag inte kommer kunna slappna av om jag inte går. Någon som vet hur det funkar med kortet?

Får se om det går över imorgon först och främst. Skönt är det i alla fall att det är helg så att jag inte behöver gå upp tidigt imorgon bitti. Men samtidigt tråkigt att jag inte kan följa med ut ikväll eftersom jag var väldigt sugen på det.

Enda trösten är att vi gick förbi godisaffären där de säljer lösgodis i stora tunnor på hemvägen och köpte med oss godis. Så jag kan trösta mig med det. Är inte ett dugg sugen varken på att laga eller äta mat just nu eftersom febern liksom tar över fokus.

Kommentarer
Postat av: Mats

Hallåj igen! jaa det är lite typiskt och jäkligt tråkigt med förkylningar och skit, själv skall jag upp till åreskutan imorrn och åka skidor med kjelle och kurtan och jag har fått typ magkatarr och mår lite taskigt också men det blir nog bra och även hos dig också.

kram och hadet så så gott det går.

Pappsi

2010-03-20 @ 21:40:00
Postat av: kickan34

kan va bra kolla upp med läkare.. om du får mer näsblod så kan de nog va bra.. Kramis

2010-03-20 @ 22:27:50
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Karin i Nice

Pappa: Men usch då! Det låter ju inget kul! när började magkatarren? du får äta mycket yoghurt! Hade glömt att ni skulle u dit. Hoppas ni har det kul!



Puss och kram

2010-03-21 @ 00:25:09
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Sari

Åh den där godispåsen hade jag velat hugga in i :P Men godisförbud här, måste bli skärpning för mig på den fronten!

2010-03-21 @ 19:37:00
URL: http://withfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0