otroligt komplicerad fredag

Herregud vad komplicerat det blev igår när man försökte ta sig ner till staden. Först skulle Johanna och hennes vän (som har bil) hämta mig, men de hittade inte så de åkte vidare till att hämta en annan kompis. Jag fick alltså gå runt och leta efter en taxi vilket inte var det lättaste. Fick ringa en massa dyra samtal med min mobil för att få tag på en taxi som kom efter kanske 45 min. Vid ett var jag inne i Nice!!

Och väl ute ur taxin hade min kära mobil stängt av sig själv. Jag har nyligen fått en ny pinkod som jag INTE kom ihåg! Fick lite panik och var trött och smått gråtfärdig av den otur jag hade. Gick runt och frågade folk om jag fick låna deras mobil och alla bara sa blankt nej, så jävla själviskt. Om jag såg en tjej klockan ett på natten som behövde låna en mobil skulle jag utan tvekan låna ut den.

Så träffade jag två finlandssvenska killar som var hur hyvens som helst och lånade ut sin mobil till mig! Det ska vara nordbor alltså. Så himla trevliga var de, och efter att ha pratat med pappa insåg jag att jag hade ändrat min pinkod så jag kom faktiskt ihåg den. Yeeeaah!

Fick äntligen tag på Johanna och kunde träffa dem där de satt i lugn och ro på en bar. Satt där och pratade lite en timme och sen fick jag skjuts hem av Johanna.

Eeehh ja. Trevligt att träffa lite nytt folk! Men som sagt, kanske lite väl komplicerad kväll... Ikväll tar jag nog 19-bussen ner till Nice och så får jag väl hänga hos Jenny innan vi går ut. Orkar varken gå de kilometrna eller spendera dyra pengar på taxi. Man lär av sina misstag!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det räcker tydligen bara att slå en signal till pappa så löser det sig med koden utan att koden stämde he he

det är ju tur man inte blir stressad i tidspressade situationer, he he

bra att det löste sig.

vi har fått fräscht dricksvatten nu efter att ha installerat reningsfiltret, och gott smakar det nu alltså, har köpt vatten för sista gången nu jippi och duscha länge är inga problem heller jippi

kram

pappa

2010-06-12 @ 13:45:58
Postat av: mormor

Tur att man inte visste av att du var orolig och ensam ute mitt i natten. Puss o kram.

2010-06-13 @ 12:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0