j'en aime


Äpplen doppade i choklad! Vi tänkte åka pariserhjulet men tyckte 6 euro var lite mycket för en liten tur... Men kanske när mam+pap kommer på besök?

Den mysiga typiskt franska restaurangen i vårt område.

Vi drack vin till lunchen idag! Haha, måste erkänna en sak. Vi snodde det kvarblivna vinet från tanterna som åt bredvid oss när de hade gått. Det var bara lite kvar och det var ingen som såg...





Aaaaahh vad jag älskar det här placet! Jag träffar så himla intressanta och trevliga människor hela tiden och upplever nya saker varje dag. Tror inte jag haft en tråkig dag sen jag kom hit. Det finns så fina ställen att bara strosa runt på så även om man är helt ledig så kan man inte bara sitta inne utan lockas att gå ut på grund av det välkomnande vädret.

Gillar verkligen rytmen här, folk är mer avslappnade och verkar njuta mer av livet. De stressar inte fram på gatorna utan att se människorna de möter i ögonen, de är mer välkomnande och varma. De hälsar till och med ibland trots att de inte känner varandra. Tror det är typiskt för sydfrankrike för så upplevde jag inte alls Parisborna. Folk är helt annorlunda här. Bara man köper lunch på ett café så möts man av så trevlig personal som bemöter en med "bonjour mademoiselle" och när man går önskar det en alltid en trevlig dag eller kväll och "på återséende". Och aldrig ser de ut sådär "snälla, köp din macka och dra härifrån" som de gör i Stockholm, haha.

Sen kan jag nog inte beskriva hur mycket jag älskar havet och stranden. Det är helt sjukt vad vackert det är, och så lugnande. Man kan sitta hur länge som helst och bara lyssna på vågorna. Oavsett vad man är på för humör så är havet ändå lika turkost och vackert.

Ska snart iväg och äta på en restaurang i gamla stan med Lisa och Monika. Efter det ska vi gå till Wayne's som sagt men det blir inte så sent eftersom vi måste upp imorgon. Har även ett verbtest imorgon som jag dessvärre inte hunnit plugga till, men det är sånna verbformer jag pluggat en massa på tidigare så det kommer nog gå bra. Ska ju även byta klass på måndag så det testet räknas i princip inte.

Men jag är verkligen så glad att jag ska vara här 13 veckor. Två veckor som Monika och Lisa varit här skulle aldrig räcka!

Kommentarer
Postat av: elin

härligt det ser ut!

2010-02-25 @ 22:36:51
URL: http://elinwahlberg.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Det kanske känns tryggt med havet, du är ju uppväxt med det intill dig!



Puss

2010-02-26 @ 16:58:18
Postat av: Mats

Tror också det är för att du är uppväxt vid havet men du saknar väl viggo att gå ut med??

Pappsi

2010-02-27 @ 00:03:17
Postat av: Karin i Nice

Ja jag saknar viggo jättemycket! fast kanske inte att gå ut med honom i minusgrader...

2010-02-27 @ 10:16:21
URL: http://softcotton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0