pastalunch i ett regnigt Nice


Kände mig lite bättre när jag vaknade idag, men fortfarande febrig och seg. Så det blev en Ipren idag också. Vill ju inte bara ligga i sängen! Men försöker att ta det lugnt ändå och vila när jag kan. 

Det regnar som sagt litegrann idag. Men det är väldigt milt så det gör inte så mycket! Hade min första vanliga lektion idag och det gick faktiskt bra! Men jag har hamnat i en på tok för låg nivå och jag var typ den enda som kunde prata franska någorlunda. De andra hade knappt lärt sig Passé composé eller någon av verbformerna och vi tog mycket att grammatiken helt från grunden. Men det var en ganska skön grupp annars så jag vet inte om jag vill byta av den anledningen, haha. Det skadar ju inte att känna sig duktigast i klassen! Får se hur jag gör senare, om jag vill byta eller inte.

Träffade sedan Lisa och Monika vid entrèn och vi gick och åt lunch idag med. Vi gick till ett café och jag och Monika åt tagliatelle med tomatsås. Jättegott! Och precis vad jag behövde eftersom jag inte ätit ordentligt sedan lunchen igår. Yoghurten jag hade i kylen var tydligen fyra dagar gammal...

Ska träffa dem om en halvtimme igen då de slutar sin sista lektion, så tänkte vi gå runt lite. Men nu måste jag skynda mig att leta rätt på en uttagsautomat, måste betala depositionen idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0