onsdag


Det blev pasta även idag till lunch, vi hittade ett jättebilligt ställe i närheten av skolan med riktigt god pasta!




Nu ska jag sluta tjata om Monoprix men de har så himla söta lokala varor att köpa. Allt ifrån små karameller i jättefina burkar till parfymer och hudvårdsprodukter producerade i sydfrankrike. Allt i underbara förpackningar! 

Blött och ruggigt!

Lösningen på mat-problemet

Gud vad jag har gått mycket idag! Känner mig mycket bättre, febern är helt borta och det enda som finns kvar är min hesa röst och lite hosta.

Det har spöregnat totalt hela dagen idag! Verkligen utan avbrott. Det gör inte mig så mycket egentligen för jag kommer ju vara här så länge men det är värre för de som bara stannar två veckor. Då kan det ju kännas lite trist! Har gått omkring sedan tolv idag i alla fall, med paraplyet i högsta hugg. När Lisa slutade sin lektion halv tre träffade jag henne vid skolan och sedan har vi gått omkring i affärer ända tills nu. Monika kunde vi inte hitta så vi undrar om hon kanske blivit smittad av mig och är sjuk! Hoppas inte.

Lisa och jag konstaterade i alla fall att H&M var den bästa affären här och så är det faktiskt, shoppingen är mycket bättre i Stockholm. Skor och väskor däremot är mycket bättre här! Det finns några butiker som har riktigt snygga kläder men de är lite smådyra, och sen finns H&M, Zara och Mango. Men det kanske är lika bra, så jag inte spenderar en massa pengar på sånt här borta...

Har förresten glömt att berätta om min klass. Vi är ungefär nio personer i klassen och vi är från världens alla hörn. Det är en kvinna från New York, en tjej från Venezuela, en från Brasilien, en från Holland, en från Schweiz, en från Tyskland, en från Kina och så till sist jag från Sverige och så en äldre man från... Södra Hammarbyhamnen! Haha, vilket sammanträffande va? Två personer som bor bara några kilometer ifrån varandra som nu går i samma klass nere i Nice. Det var lite kul när vi upptäckte det. Tjejen från New York pratar precis som en amerikan som försöker sig på franska, med typiskt New York-uttal på alla R:en. Låter riktigt kul, haha. Det verkar inte riktigt som att hon ens försöker sig på det franska uttalet, hon bara uttalar orden på amerikanska istället.

Angående kylskåpet så verkar nästan alla på min våning fått sin mat snodd. Har nog inte berättat att även min juiceförpackning var helt tom när jag skulle äta frukost i morse! Lite arg jag blev då! Jag pratade idag med den tyska killen på våningen om det och han hade all mat på rummet numera, som desto fler har börjat med. Han hade flingor, bröd osv i rummet och så visade han hur han har lagt ut kylvarorna i en påse utanför fönstret. Perfekt ju! Åtminstone innan det blivit varmt här. Så nu har jag tagit efter hans exempel!

Var jätteskönt att komma tillbaka till rummet nu och krypa ner framför datorn i sängen. Köpte en brioche från det lokala boulangeriet på vägen hem så den sitter jag och smular ner sängen med!


Kommentarer
Postat av: Mats

Hoppas matkassen får vara ifred från fåglarna bara,

och kanske skall vi hitta ett nytt namn till dig "smulan"

god natt sov gott

pappsi

2010-02-17 @ 19:54:58
Postat av: Christine

Haha, det där med att bli snodd på mat känner ju jag igen! Du får sätta upp dolda kameror, hehe. Nej men ett tips är ju att lägga det i en plastburk i kylen och sen skriva en stor lapp "KARIN's food, don't touch!". Tar de det då, ja då kan du ju bli förbannad. Saken är den att lägger man saker framme så får man lite skylla sig själv. Alla kommer ju från olika kulturer ;-)



Jag bara älskar din nya Nice-blogg! Jag får sådan längtan att resa ner dit igen, Nice är underbart! Och jag håller med, budget-märkena och butikerna är inte som i Sverige. Här är det ganska otrendigt och dålig kvalitet. Jag shoppar mest på H&M, Zara, Mango, GAP och New Look(men det finns väl inte där?). Naf Naf kan vara ok, även ETAM. Men långt ifrån allt. Och håller med angående skor och väskor, MYCKET bättre. Fast akta dig från Eram och Bata, skitkvalitet vad jag hört.



Hoppas du snart blir fri från förkylningen! :-)

Kramar

2010-02-17 @ 21:08:32
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Fy tusan vad mysigt det låter! Sitta i sängen med en brioche.

2010-02-18 @ 13:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0