9 december



Gud vad trakig bloggen blivit pa senaste. Bara samma tjat! Eller vad sager ni? ;) Asch, battre att skriva nagot an ingenting alls. Nu har jag ju inte min dator heller sa foton osv uteblir (liksom de svenska bokstaverna).

Men idag ar det i alla fall torsdag och typ en och en halv jobbdag kvar innan jag ar ledig. Likasa tio dagar tills jag beger mig till Sverige, om man vill uttrycka det pa det sattet! Har redan tagit fram resvaskan for att borja packa idag, i och med att jag kommer bo hos S under nasta vecka. Sedan kommer jag tillbaka hit och hamtar resvaskan typ nasta lordag. 'Familjen' aker ju till Israel pa sondag och ska vara dar i tre veckor sa de har ocksa en hel del forberedelser att gora.

Men forst en vecka bestaende av julklappsinkop och sadana bekymmersfria sysslor. Pa lordag ska vi in till Nice och spana in Marché Noël, alltsa julmarknaden pa Place Masséna. Man kan tydligen aka skridskor! Vi har redan bestamt oss for att ge oss ut pa isen. Kanske hittar man aven nagon julklapp.

Ikvall ska vi pa bio, det blir nagon komedi med Katherine Heigl. Bébé Mode d'Emploi pa franska. Skriver imorgon igen!


Kommentarer
Postat av: mormor

Det blir aldrig tråkigt vad du än skriver kära Karin. Puss o kram

2010-12-09 @ 17:19:33
Postat av: Jenny

Ellerhur. Jag håller faktiskt med om det. :) Det är spännande att höra om vardagsgrejer.



Jag har följt din blogg ett tag, och jag flyttar ner till Nice för att plugga lite i Februari. Vi borde ses då!

2010-12-11 @ 14:39:56
Postat av: Anonym

KOLLA IN VECKANS YOUTUBE KLIPP!!!!!!! :)

2010-12-11 @ 15:18:25
URL: http://oboyyy.blogg.se/
Postat av: Karin

Jenny: vad kul! traffas tycker jag absolut vi ska gora da. Hor av dig lite narmare! :)

2010-12-15 @ 14:05:14
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: linn

hej!! :)



har du några tips på agenturer/vart man ska vända sig om man är ute efter au pair jobb i monaco!? du hade väl kontakt med någon familj där förut, hur hittade du dem?



skulle vara jättesnällt om du kunde komma med lite tips! kram

2010-12-19 @ 12:40:52
Postat av: Karin

linn: Jag var på en agentur som heter Association Famille Jeunesse som ligger på Rue Masséna i Nice. De är väldigt sega med svar på e-mail (ibland svarar de inte alls!) men när jag väl var där gick det snabbt att få kontakt med familjer och det finns en del i Monaco. Så det är lättare om du är här på plats! Annars kan det nog vara lite knepigare. Lycka till!

2010-12-19 @ 22:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0