lite nyheter

Jag måste bara klargöra en sak som jag stör mig något oerhört på just nu! Alla som säger angående askmolnet över norra Europa "ja, nu får vi tillbaka för att vi inte återvunnit alla pantflaskor. Nu går väl jorden under." Och det är fullt seriösa också. Det är ju faktiskt en vulkan som orsakat askmolnet och ingen kommande apokalyps. Känns som folk tror att hela världen kommer sluta som Day after tomorrow nu eller nåt.

Nog om det! Jo, nu ska jag berätta nyheten jag pratade om. Det är nämligen så att jag har planer på att vara kvar i Frankrike liite längre. Och jag har sökt runt lite på au pair-familjer (under sommarmånaderna) här i sydfrankrike men inte riktigt hittat någon. Nu har jag i alla fall fått kontakt med en familj som bor i norra Frankrike och bor på en golf "course". Pappan är australienare och tydligen ett före detta golfproffs och de behöver hjälp med sin son på eftermiddagarna. Har pratat med pappan i telefon och han verkar trevlig! De behöver hjälp så fort som möjligt och jag behöver ju en familj den 14 maj så allt verkar passa bra hittills.

Och nu till det positiva, de har nämligen erbjudit sig att betala tågbiljetterna för att jag ska kunna hälsa på dem. Så att jag kan träffa dem nu en helg innan vi bestämmer oss och jag kan se hur området ser ut! Dessutom får jag se hur jag kommer bo, och lära känna familjen lite mer. Och såklart bestämma mig för om jag över huvud taget vill jobba för dem!

Så i alla fall så kommer jag åka dit antingen nästa helg eller 7-9 maj. Det tar fyra timmar med TGV:n, området de bor i heter Nord Pas de Calais. Så det ska bli lite spännande!


Kommentarer
Postat av: Mats

Okay! jag hör vad du säger men pappan i mig säger hoppsan da!

det ska bli spännande, vi hörs på luren.

Pappsi

2010-04-17 @ 00:10:13
Postat av: Karin i Nice

Haha varför "hoppsan"? Puss och kram

2010-04-17 @ 10:15:42
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Mats

Det blir nog bra, det är väl så att man undrar vad du slänger in dig i.....

ingen fara full koll bara.

kram, pappa

2010-04-17 @ 13:06:55
Postat av: Karin i Nice

Nej då, jag slänger mig inte in i någonting! det är därför det är så bra att jag kan hälsa på först och se hur det är. Så kan jag bestämma mig sedan för om jag vill jobba där eller inte!

2010-04-17 @ 19:15:12
URL: http://softcotton.blogg.se/
Postat av: Emma

Låter spännande! :-)

2010-04-24 @ 17:09:27
URL: http://modenessa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0